Урок мовленнєвого розвитку. Складання й розігрування діалогів-обговорень (прочитаної книжки, музичних новинок тощо) з різними співрозмовниками — товаришем (неформальне спілкування) та вчителем в офіційній ситуації. Складання й розігрування діалогу-домовленості (наприклад, щодо озеленення шкільного приміщення) з відповідною аргументацією (потребою очищення і природного зволоження повітря; зонування середовища; декорування приміщення і т. ін.)
1. Пригадайте вивчене про діалог та дайте відповіді на запитання (усно)
- Розмова двох осіб — це...
- Слова кожного зі співрозмовників діалогу називають ...
- Висловлювання однієї людини — це...
- Мовлення має дві форми...
- Процес мовлення називають...
- Мовленнєва діяльність має чотири види...
- В усному діалогічному спілкуванні поєднано види мовленнєвої діяльності...
- Умови, за яких відбувається спілкування, називають...
- Обставини, у яких спілкуються, можуть бути...
- Той, кому адресують мовлення, — ...
- Сукупність норм поведінки, правил чемності називають...
- Правила поведінки передбачають використання сталих висловів, так званих слів ввічливості, які інакше називають...
3. Скласти та надіслати діалог (14-16 реплік) за однією з поданих ситуацій, використовуючи форми ввічливості та аргументуючи свою думку.
- Обговорити з товаришем під час прогулянки випуск нового альбому (кліпу, пісні) улюбленої музичної групи.
- Обговорити з товаришем на перерві нещодавно прочитану книгу (кінофільм, телепередачу), висловити враження про неї.
- Обговорити з учителем на уроці твір, який прочитав самостійно, готуючись до уроку позакласного читання.
- Домовитися з однокласниками про озеленення класної кімнати, аргументувавши потребою очищення і природного зволоження повітря у приміщенні.
- На засіданні шкільного парламенту обговорити й домовитися про декорування приміщення школи за допомогою озеленення та зонування середовища.
Немає коментарів:
Дописати коментар