вівторок, 21 квітня 2020 р.

Українська мова 5 клас

На 21.04 та 22.04

Виділення вставних слів на письмі комами

1. Пропоную переглянути відео




2. Виконати вправу 484 ст. 208 (усно)
вправу 483 ст. 207 та 486 ст. 208 (письмово) та надіслати учителю до 24.04

3. Розгляньте послідовність синтаксичного розбору простого речення ст. 209




На 23.04

Урок мовленнєвого розвитку.    Ділові пепери. Оформлення конверта. 

Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів


Презентація до уроку розвитку зв'язного мовлення у 5 класі на тему ...
1. Виконайте вправу 488 ст. 210 (усно)

2. Словникова робота (опрацюйте)

Адрес – це письмове вітання особі чи організації, переважно з нагоди ювілею.
Адреса – місце проживання чи перебування особи, установи; напис на конверті, бандеролі тощо.
Зверніть увагу! Вислови «на адресу» і за «адресою» мають різне значення.
Вислів «на адресу» вказує на напрямок дії (можна поставити запитання «Куди»?). Приклади: Листи надсилайте на адресу... Вислів «за адресою» вказує на місце дії (можна поставити запитання «Де»?). Приклади: Курси з водіння розташовані за адресою... Вона проживає за адресою...
 
Розвиток мовлення. Лист до рідної людини з використанням звертань ...

Адресант – той, хто надсилає листа, телеграму, бандероль; відправник. «Здивований, він починає читати адресу. Якась нісенітниця: прізвище адресата – Франко, прізвище адресанта – так само Франко» (Петро Колесник).
Адресат – той, кому надсилають листа, телеграму, бандероль; одержувач. «У шістдесят п’ять різних міст світу линули короткі радіохвилі, але скрізь вони мали знайти одного адресата – інститут переливання крові» (Юрій Смолич).

3. Опрацюйте теоретичний матеріал підручника ст. 211, 213

4. Опрацюйте таблицю

МОЖЛИВІ ЧАСТИНИ ТЕКСТУ ЛИСТА
ПРИКЛАДИ
Звертання
Любі мої дідусю і бабусю! Дорога сестричко Іринко! Шановний Василю Івановичу!
Початкова форма про стан листування
Отримав (-ла) Ваш лист... Давно не було листа... Отримав (-ла) твій лист, але відразу не відповів (-ла), оскільки...
Основний зміст листа, повідомлення про новини
Напишу Вам, що у мене нового в школі (вдома)... Я хочу розповісти Вам... Розповім усе за порядком...
Запитання адресату
Як Ваше здоровя? Які у Вас новини? Що цікавого в тебе?
Подяка
Дякую за те, що...
Прохання написати лист
Я прошу Вас написати мені... Прошу тебе відповісти на лист...
Передача вітань
Передавайте вітання...
Прощання
До побачення... Міцно цілую й обіймаю...
Кінцівка і підпис
Ваш внук (ваша внучка)... Твій друг (твоя подруга)...
Дата і місце написання, якщо їх нема на початку листа
20  березня 2009 р. Чернівці
4. Опрацюйте текст- зразок

З листа поета Василя Стуса синові Дмитру
9.02.81 р.
     Дорогий сину!
      Дякую тобі за листа. Знаєш, я був приємно здивований, що ти став краще вчитися, братися за навчання. Може, ті й справді зможеш закінчити чверть без трійок? Чи задоволена тобою мама? Шануйся сину. Не залишай маму саму, частіше бувай з нею, не пускай маму саму нікуди – завжди, коли вона не перечитиме…
      За мене не турбуйся. Я нібито залізний, бо інакше мені просто не можна.
      Обнімаю і зичу добра.
      Пиши, що ти читаєш тепер. Але пиши – тільки тоді, коли є настрій, бажання, а не просто мус.
      Будьмо ж!
                                                                                                          Твій тато


5. Ознайомтесь із пам'ятками

«Як оформити лист»
1.  Пишіть на якісному папері.
2.  Дбайте про почерк, охайність оформлення листа і підпису на конверті.
3.  Уживайте звертання. Звертаючись до старших на «Ви», пишіть це слово з великої літери.
4.  Слідкуйте за мовленнєвим оформленням і грамотністю. Пам’ятайте: за тим, як ви говорите чи пишете, судять про вас.
5.  Ставте розбірливий підпис, число.
6.  Не залишайте листів без відповіді.


«Як оформляти конверт» 
1.     Адреса відправники пишеться вгорі ліворуч, а одержувача – унизу праворуч
2.     Послідовність відомостей така:
1.     Прізвище, ім’я, по батькові (відправника – у називному відмінку, одержувача – у давальному);
2.     Вулиця, номер будинку, квартири;
3.     Населений пункт;
4.     Район, область (за потреби);
5.     Індекс;
6.     Країна (за потреби).

6. Виконайте вправу 494 ст. 214 (усно)

7.  Напишіть лист близькій людині (бабусі, дідусю, мамі, татові, братові, сестрі, подрузі, другові), оформіть конверт та надішліть учителю  до 26.04



Немає коментарів:

Дописати коментар