Урок мовленнєвого розвитку. Тези прочитаних публіцистичної чи науково-пізнавальної статей
1. Опрацюйте матеріал
Тези — це коротко, точно, послідовно сформульовані ідеї, думки, положення доповіді, повідомлення, статті тощо. Тези складають основу тексту.
Формулювання кожної тези починається з нового рядка, кожна теза має самостійну думку, висловлену в одному або кількох реченнях. Тези суттєво відрізняються від плану, оскільки виділяють кожну думку, підтверджуються фактами і прикладами. Вони використовуються для запам’ятовування певної інформації. Здебільшого мають форму речень на зразок: Реформи шкільної освіти. Ігрова форма уроку. Підручник як художній твір. Можливості вибору домашнього завдання.
·
Формулювання кожної тези починається з нового рядка, кожна теза має самостійну думку, висловлену в одному або кількох реченнях. Тези суттєво відрізняються від плану, оскільки виділяють кожну думку, підтверджуються фактами і прикладами. Вони використовуються для запам’ятовування певної інформації. Здебільшого мають форму речень на зразок: Реформи шкільної освіти. Ігрова форма уроку. Підручник як художній твір. Можливості вибору домашнього завдання.
Розглянути таблицю. Проаналізувати зміст її.
Види тез
|
Складання тез
|
цитатні
|
Відбір авторських тез із тексту
|
вільні
|
Основні положення тексту формулюють своїми словами
|
змішані
|
Цитати й вільний виклад авторської думки чергуються
|
прості
|
Теза подає основну думку частини у вигляді ствердження чи заперечення будь-чого
|
складні
|
Окрім ствердження якоїсь думки, містить ще й доведення її
|
Опрацювати пам’ятку «Як підготувати тези прочитаного» і запам’ятати основні положення її.
ПАМ’ЯТКА
«Як підготувати тези прочитаного»
1. Прочитати весь текст (якщо він невеликий) або розділ (якщо твір великий за обсягом).
2. Продумати зміст тексту, знайти й прослідкувати основні положення, висунуті автором.
3. Формулювати думки чітко й коротко, але самобутність форми повинна зберігатися, незважаючи на деяку уривчастість викладу.
4. Кожне положення повинно містити в собі лише одну думку.
5. Записуючи тезу, потрібно нумерувати кожну, пропускати рядок між ними.
6. У кожній тезі потрібно виділяти головне слово й помічати логічний наголос.
7. Якщо твір великий, то в кінці кожної тези вказують номер сторінки тексту, якщо невеликий — джерело викладу.
8. Викладати основні авторські думки у вигляді послідовних пунктів.
|
2. Опрацюйте матеріал підручника ст. 196.
3. Виконати вправу 346 ст. 197
- Прочитати текст мовчки. Попрацювати над його змістом: виділити тему, основну думку; визначити тип і стиль мовлення; виділити основні авторські думки щодо задуму висловлювання.
- Сформулювати й записати основні положення тексту у формі вільних тез. Скористатися опрацьованою пам’яткою. (тези надіслати)
На 30.04
Ключові слова в тексті й абзаці. Види й засобиміжфразового зв’язку (повторення й узагальнення)
2. Опрацюйте матеріал підручника ст. 193
3. Виконайте вправу 341 ст. 193(усно) та 342 ст. 194 (письмово)
Немає коментарів:
Дописати коментар